NOWINKI GRUPOWE

8 października 2020

Drodzy Rodzice!

Dzieci mają za sobą pierwsze tygodnie w przedszkolu! Dla niektórych z nich, to pierwszy kontakt z przedszkolem, liczną grupą rówieśników, z Nauczycielami, z zasadami i regułami postępowania w nowym miejscu. Dla innych, to kolejny rok w grupie przedszkolnej, a mimo to, spotkali się z wieloma nowościami i nowymi zasadami, które muszą zapamiętać i respektować dla dobra swojego i innych . Są starsze wiedzą i potrafią więcej, i wszystkie przygotowują się (choć niekoniecznie jeszcze świadomie) do tego, by przekroczyć próg szkoły i podjąć wyzwania ucznia. Oczywiście każdy rocznik w swoim czasie.

Wspieramy wszystkie dzieci wykorzystując ich naturalną ciekawość świata i różnorodne zdolności. Chcemy je uczyć tego, co najważniejsze, chcemy by posiadły niezbędne umiejętności do radzenia sobie na co dzień, by przygotowały się do roli ucznia, by rozwijały swoją niepowtarzalną osobowość, swoje uzdolnienia.

Dzieci w tym wieku przede wszystkim się bawią, ale zabawy zarówno te dydaktyczne, jak i ruchowe i różnorodne gry są dla nich jednocześnie procesem intensywnego uczenia się. Podczas zabaw dzieci są niezwykle aktywne i w ten sposób zbierają ogrom doświadczeń sensoryczno – motorycznych, poznawczych i emocjonalno – społecznych, a to baza dla ich rozwoju. Wspólnie możemy im pomóc nazbierać tych dobrych doświadczeń jak najwięcej.

Jak wspierać dziecko?

Trzeba wierzyć w to, że dzieci poradzą sobie w przedszkolu! Dzieci łatwo „zarażają się” emocjami dorosłych, także tymi niewypowiedzianymi. Nie należy „zarażać” ich strachem i obawami jak sobie poradzą. Są „zaprogramowane” tak by sobie radzić! Trzeba je tylko w tym mądrze wspierać. Nie warto wyręczać dzieci w czynnościach, które mogą i potrafią same wykonać ( czasem tylko potrzebują niewielkiej pomocy dorosłych). W przedszkolu potrafią wykazać już wiele samodzielności. Warto tę samodzielność wzmacniać, nawet za cenę poświęcenia większej ilości czasu np. na nakrywanie do stołu czy sprzątanie po zabawie. Wyręczanie może łatwo doprowadzić do wyuczonej bezradności!

Życzymy wytrwałości i cierpliwości.

O  nas

                      Pierwsza  grupa to starszaki , bardzo duże rozrabiaki.

                   Pracowitość w sobie mamy, bo się pszczółki nazywamy.

                       W naszej sali tak jak w ulu, praca już od rana wre,

              każda pszczółka nowy wierszyk lub piosenkę poznać chce.

                My lubimy swe przedszkole, tańczyć, śpiewać no i grać,

              My po prostu zawsze chcemy, jak najwięcej z siebie dać!!!

Nasza wychowawczyni to pani Ela

 

O nas

   Druga grupa to Zajączki” –  3- 4 latki, które rozpoczynają swoją przygodę z przedszkolem.

Zając zwierzakiem jest wyjątkowym,
długie ma uszy na czubku głowy.
Tymi uszami wciąż nasłuchuje,
czy nikt na niego dziś nie poluje.

Oczka ma śliczne, ogon mięciutki,
i zawsze lubi być wesolutki.
Skacze wysoko, pełno go wszędzie,
szczęśliwy zając niech zawsze będzie.

Grupa naszych zajączków liczy 19 dzieci. Wkraczając w świat przedszkolaka, poznają najbliższe otoczenie głównie poprzez zabawę. Uczą się wielu różnych ciekawych rzeczy, przede wszystkim samodzielności, podstawowych czynności z zakresu higieny osobistej, zasad dobrego przedszkolaka.

Wszelkie działania maluszków zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych, odkrywania świata. Pomocą służą kąciki tematyczne, w których dzieci spędzają dużo czasu. Wychowankowie tworzą swoje pierwsze budowle z rozmaitych klocków oraz trasy dla samochodów. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. Na wspólnych zajęciach śpiewają, tańczą, uczą się wierszyków, rysują, malują farbami, wyklejają, lepią z różnych mas. Bardzo lubią zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw.  Po dniu”ciężkiej pracy” 🙂 relaksują się i odpoczywają słuchając bajek lub muzyki relaksacyjnej.

Nasza wychowawczyni to pani Dorota

 

Grupa-Pszczółki.-456-l-wrzesień-2020r.-.-Tutaj-pobierz-1 (2)

Grupa-Zajaczki-gr-34-l.-wrzesień-2020r.Tutaj-pobierz (1)

 

 

 

 

Drodzy Rodzice!

Dzieci w grupie przedszkolnej uczą się wspólnej, wytrwałej pracy nad powierzonymi zadaniami i niejednokrotnie takie sytuacje stają się okazjami do konfliktów. Dziecko staje bowiem w sytuacji, gdy koleżanka lub kolega inaczej rozumie okoliczności, chce czegoś innego. Do dziecka dociera więc, że na te same rzeczy i zdarzenia można spojrzeć inaczej. Proces spojrzenia na sprawy z perspektywy drugiej osoby jest długi i bywa bolesny. Jednak to właśnie te sytuacje kontaktu z drugim małym człowiekiem (partnerem) i jego punktem widzenia danej sytuacji ( inny niż jego własny) uczą otwartości na ludzi i świat. Uczą też godzenia różnych punktów widzenia i wspólnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych, bo przecież, by być razem na co dzień, dzieci muszą nauczyć się te różne punkty widzenia uzgadniać ( oczywiście na miarę dziecięcego świata spraw i zdarzeń). Uczą się w ten sposób współpracy i współdziałania mimo różnorodnych punktów widzenia.

Jak wspierać dziecko?

Warto pomagać dziecku w rozumieniu perspektywy drugiej osoby. Przedszkolak jest na etapie egocentrycznego ujmowania świata i jest to normalny etap rozwojowy.

W różnych sytuacjach proponować dziecku „postawić” się na czyimś miejscu. Co byś zrobił gdybyś to ty …, jak ty byś postąpił gdyby …, jak myślisz jak on się czuł…, itp.

 

 

Grupa-Pszczółki.-456-l-październik-2020r.-.-Tutaj-pobierz-1

Grupa-Zajaczki-gr-34-l.-październik-2020r.Tutaj-pobierz (2)