
Rozkład dnia w przedszkolu
Przedstawiamy poniżej dwa rozkłady dnia w przedszkolu.
Rozkład dnia dla dzieci 3,4 – letnich – Oddział ,, ZAJĄCZKI ′′
Czas – od…do… |
Czas trwania |
Organizacyjna forma aktywności |
700 – 7 30 |
0,30` |
Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. |
730 – 800 |
0,30` |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna praca z dziećmi |
800 – 810 |
0.10’ |
Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustracyjne inscenizowane przy piosence |
810 – 820 |
0.10’ |
Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
820 – 830 |
0.10’ |
Czynności higieniczno – porządkowe |
8 30– 900 |
0.30’ |
Śniadanie |
900 – 930 |
0.30’ |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
930 – 1030 |
1 |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi |
10 30– 1140 |
1,10’ |
Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
11 40– 1200 |
0.20’ |
Czynności higieniczno- porządkowe |
1200 – 1230 |
0.30’ |
Obiad |
1230 – 1240 |
0.10’ |
Minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom |
1240 – 1300 |
0.20’ |
Czynności higieniczno – porządkowe, zabawa ruchowa |
1300 – 1310 |
0.10’ |
Zabawa dydaktyczna, ćwiczenia utrwalające |
1310 – 1410 |
1 |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie w grupach połączonych |
1410 – 1500 |
0,50´ |
Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |
Uwagi:
środa 8.00 – 8.30 – j. angielski
Rozkład dnia dla dzieci 5,6 – letnich – Oddział „ PSZCZÓŁKI ′′
Czas – od…do… |
Czas trwania |
Organizacyjna forma aktywności |
700 – 730 |
0,30´ |
Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze |
7 30– 750 |
0,20´ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
750– 800 |
0.10’ |
Ćwiczenia poranne |
8 00 – 815 |
0.15’ |
Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
8 15– 8 30 |
0.15’ |
Czynności higieniczno – porządkowe |
8 30– 900 |
0.30’ |
Śniadanie |
900 – 1000 |
1 |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000 – 1100 |
1 |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
1100 – 1145 |
0.45’ |
Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1145 – 1200 |
0.15’ |
Czynności higieniczno – porządkowe |
1200 – 1230 |
0.30’ |
Obiad |
1230 – 1300 |
0.30’ |
Bajko terapia/czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
1300 – 1310 |
0.10’ |
Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp. |
1310– 1410 |
0.10’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie- w grupach połączonych |
14 10 – 1500 |
0,50’ |
Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |
Uwagi:
środa 7.30 – 08.00 – j. angielski
środa 13.00-14.00 – religia