Rozkład dnia w przedszkolu
W naszym przedszkolu dzień zorganizowany jest tak, aby zapewnić dzieciom najlepsze warunki do rozwoju. Jest więc czas na zabawy, zajęcia, czynności organizacyjne i samoobsługowe, pobyt na dworze. Rozkład dnia zgodny jest z zaleceniami, warunkami organizacji czasu opisanymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Rozkład dnia dostosowany jest do wieku dzieci, dlatego inaczej wygląda w przypadku dzieci młodszych, które potrzebują odpoczynku, a inaczej w przypadku dzieci starszych.
Rozkład dnia dla dzieci 3,4 – letnich – Oddział ,, ŻABKI ′′
Czas – od…do… |
Czas trwania |
Organizacyjna forma aktywności |
700 – 8 00 |
1’ |
Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. indywidualna praca z dziećmi |
800 – 810 |
0,10` |
Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustracyjne inscenizowane przy piosence Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna praca z dziećmi |
810 – 820 |
0.10’ |
Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
820 – 835 |
0.15’ |
Czynności higieniczno – porządkowe |
835 – 900 |
0.25’ |
Śniadanie |
900 – 930 |
0.30’ |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
930 -1015 |
0.45’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi |
1015 – 1130 |
1,30’ |
Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
11 30– 1145 |
0,15’ |
Czynności higieniczno- porządkowe |
11 45– 1215 |
0.30’ |
Obiad |
12 15– 1230 |
0.15’ |
Minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom |
1230 – 1245 |
0.15’ |
Zabawa dydaktyczna, ćwiczenia utrwalające |
1245 – 1400 |
1.15’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie w grupach połączonych |
1400 – 1500 |
1’ |
Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci. |
Uwagi:
piątek 8.00 – 8.30 – j. angielski
Rozkład dnia dla dzieci 4,5,6 – letnich – Oddział „ LISKI ′′
Czas – od…do… |
Czas trwania |
Organizacyjna forma aktywności |
700 – 800 |
1´ |
Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
8 00– 810 |
0,10´ |
Ćwiczenia poranne |
810– 825 |
0.15’ |
Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
825 – 835 |
0.10’ |
Czynności higieniczno – porządkowe |
835– 900 |
0.15’ |
Śniadanie |
9 00– 1000 |
1’ |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000 – 1100 |
1’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
1100 – 1130 |
0,30’ |
Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1130 – 1145 |
0.15’ |
Czynności higieniczno – porządkowe |
1145 – 1215 |
0.30’ |
Obiad |
1215 – 1245 |
0.30’ |
Bajko terapia/czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające |
1245 – 1330 |
0.45’ |
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
1330 – 1345 |
0.15’ |
Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
1345– 1400 |
0.15’ |
Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp. |
1400 – 1500 |
1’ |
Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi/ pobyt w ogrodzie. |
Uwagi:
środa, piątek 7.30 – 08.00 – j. angielski
wtorek, środa 13.30-14.00 – religia