
ZAJĘCIA Z MATEMATYKI W GRUPIE ,, PSZCZÓŁKI”
„Matematyka jest królową nauk”- tak zwykło się mówić. Stanowi podstawę rozwoju. Rozumienie jej jest wielką sprawnością, zaś stosowanie wielkim dokonaniem prowadzącym do rozwoju w każdej dziedzinie naszego życia.
Głównym celem procesu uczenia, a raczej przyswajania wiadomości matematycznych w przedszkolu jest rozwijanie jego aktywnej postawy intelektualnej wobec sytuacji niejasnych, problemowych, rozwoju wyobraźni, pomysłowości, języka, w oparciu o gry i zabawy matematyczne, w których dziecko rozwija następujące obszary matematyczne:
- Orientacja przestrzenna
- Rytmy
- Przyczyna i skutek- przewidywanie następstw
- Liczenie
- Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią. Zapisywanie czynności matematycznych w sposób dostępny dla sześciolatków.
- Klasyfikacja
- Intuicje geometryczne
- Ważenie
- Pomiar długości i płynów
- Konstruowanie gier planszowych
Prof. E. Gruszczyk- Kolczyńska (specjalista i autorytet w dziedzinie nauczania matematyki w wieku przedszkolnym) wyjaśnia, że fundamentem osiągania sukcesu w zakresie edukacji matematycznej dziecka stanowią jego własne doświadczenia. To one stanowią bazę dla tworzenia nowych pojęć i umiejętności. Tak więc przedszkole i dom rodzinny mają strategiczne znaczenie przygotowanie dziecka do osiągnięcia sukcesu w szkole. Aby nauka i przyswajanie pojęć matematycznych nie było nudne, warto zachęcić rodziców do wspólnego z dzieckiem konstruowania zasad gier, a potem ich rozgrywanie.
Każde dziecko z grupy ,, PSZCZÓŁKI” pilnie pracuje na zajęciach z edukacji matematycznej.